Skip to main content

In het ByTomorrow woordenboek legt ons team verschillende begrippen uit die betrekking hebben op onze 4 pijlers. Dit wordt gedaan door te kijken naar de definitie van het begrip, onze visie er op en tot slot een aantal tips van onze experts.

A/B Test

Definitie

A/B testen is een manier waar verschillende versies met elkaar vergeleken worden. Het is een gemakkelijke manier om te testen welke van de versies beter werkt. De kleinste details kunnen namelijk een groot verschil maken. 

Onze visie

Wij vinden A/B testen een gemakkelijke manier om waardevolle inzichten te ontdekken. Kleine aspecten kunnen een groot verschil maken en dat is erg van belang voor de resultaten. 

Tips van onze experts

  • Zorg er voor dat er maximaal één verandering per test uitvoert. Wanneer er meerdere verschillen zijn, is het niet duidelijk waarom dat er een bepaalde versie beter werkt. Er kunnen dan namelijk meerdere factoren een rol spelen;
  • Bepaal duidelijk wat je wil bereiken met de A/B Test en meet dit op de juiste manier door.

Automatische camera's

Definitie

Automatische camera’s zijn camera’s die niet bestuurd hoeven te worden door mensen maar volledig uit zichzelf alles in beeld brengen. De camera’s bewegen precies mee met het beeld wat vastgelegd moet worden. Dit wordt erg soepel en menselijk gedaan. 

Onze visie

Samen met onze partners bieden wij de mogelijkheid om automatische camera’s te plaatsen op jouw plaats naar keuze. Het is erg gemakkelijk en brengt minder kosten met zich mee. Ook bieden we nog de optie om de beelden live uit te zenden op ons  JUMP platform.

Tips van onze experts

  • Neem al je trainingen en wedstrijden op en analyseer ze direct;
  • Stream de wedstrijd live op een eigen JUMP platform;
  • (automatische) samenvattingen van alle wedstrijden, van alle teams, direct op je platform;
  • Creëer nieuwe verdienmodellen door middel van pay per view, abonnementen en advertenties.

Branding

Definitie

Bij branding worden diverse elementen toegepast om een merk meer bekendheid te geven. Het staat voor de uitstraling van een merk, het gevoel dat het oproept bij het publiek en het beeld dat ze bij een merk voor ogen krijgen. Het is een middel om producten, diensten of organisaties van elkaar te onderscheiden. 

Onze visie

Wij ondersteunen onze klanten op het gebied van branding. Wij adviseren onze klanten met als doel om het merk op een passende manier aan de buitenwereld te tonen. Hier willen we het merk onderscheidend en betrouwbaar maken voor het publiek. Dit lijkt allemaal heel eenvoudig, maar dat is het niet. Er komt erg veel bij branding kijken.

Tips van onze experts

  • Leg duidelijk vast wat de visie van je bedrijf is;
  • Leer je doelgroep kennen;
  • Vraag feedback aan je doelgroep;
  • Consistentie is key.

Business Facebook

Definitie

Business Facebook is de zakelijke kant van Meta. Met Business Facebook is het mogelijk om advertenties uit te voeren en deze bij te houden. Het is een centrale plek om je bedrijf te beheren, afzonderlijk van je persoonlijke Facebook-profiel. Ook is het mogelijk om met Business Facebook een externe partij toe te voegen zoals een marketingbureau. 

Onze visie

Dagelijks werken wij met Business Facebook om te adverteren voor onze klanten. Wij worden door onze klanten als externe partij toegevoegd zodat wij ze kunnen ondersteunen. Hierbij stellen wij de advertenties in naar de wensen en behoeften van de klant. 

Tips van onze experts

  • Maak een template voor je advertenties, zodat je deze gemakkelijk kan kopiëren. Dit kan veel tijd schelen met het maken van dezelfde soort advertenties;
  • Experimenteer. Adverteren met Business Facebook is zo ingesteld dat Business Facebook hetgeen wat het best loopt eruit pakt en daar verder mee gaat.

Contentkalender

Definitie

Een contentkalender is een agenda waarin de nieuwe content wordt ingepland voor de diverse kanalen die ingezet worden. Het is een overzichtelijk schema dat zorgt voor een duidelijke structuur. 

Onze visie

Voor onze eigen social media maken wij gebruik van een contentkalender. We maken gebruik van een paar concepten die we wekelijks inzetten en door de contentkalender is het voor iedereen zichtbaar wanneer de content online moet komen en wie erbij betrokken is. Ook ondersteunen wij onze klanten door een passende contentkalender te maken. 

Tips van onze experts

  • Plan vooruit;
  • Maak de contentkalender openbaar voor het gehele team;
  • Neem het contenttype mee in je kalender.

Customer Journey

Definitie

De customer journey is de reis die een klant aflegt voordat hij of zij een product of dienst aanschaft. Dit gaat over alle contactmoment die de klant met jouw bedrijf heeft gehad. Een bekend model dat veel gebruikt wordt om de customer journey in kaart te brengen is het AIDA-model. Aan de hand van dit model is het gemakkelijk om de hele customer journey door te lopen. 

Onze visie

De customer journey is een handige manier om te analyseren op welke aspecten je als bedrijf misschien nog tekort komt of juist heel goed presteert. Zelf brengen wij voor klanten de customer journey in kaart en kijken we waar dat er mogelijkheden liggen voor verbeteringen.

Tips van onze experts

  • Communiceer met je klanten over bijvoorbeeld de tevredenheid;
  • Maak eerst vanuit jezelf de optimale customer journey zoals je het zelf zou willen hebben en vergelijk dit met de huidige customer journey;
  • Gebruik bijvoorbeeld het AIDA-model om stap voor stap tot een concrete customer journey te komen.

Dashboard

Definitie

Een dashboard is een tool dat ervoor zorgt dat alle relevante data in één oogopslag te zien is voor ons én voor de klanten. Alle gegevens van bijvoorbeeld je website/socials worden hier overzichtelijk opgeslagen. Deze tool zorgt er ook voor dat we doelen gemakkelijk in kaart kunnen brengen, alle data op orde is en dat we tijd besparen door dit automatische systeem.

Onze visie 

Wekelijks/maandelijks zitten wij met de klanten om alle relevantie informatie te analyseren en door deze tool gaat dat gemakkelijker. Alle data is namelijk visueel in kaart gebracht waardoor je in één oogopslag de belangrijkste cijfers kunt zien.

Tips van onze experts

  • Maak een template wat het best werkt voor jou;
  • Groepeer verschillende dashboards;
  • Hou het simpel. Maak het dashboard niet te overdreven waardoor het te druk gaat lijken en niet meer overzichtelijk is.

E-mailmarketing

Definitie

E-mailmarketing is een directe manier van marketing waarbij er vanuit de organisatie mails worden verstuurd naar de doelgroep .Ook zijn de resultaten goed meetbaar. Zo kun je namelijk zien of de mail is aangekomen bij de desbetreffende persoon, of hij is geopend en of iemand heeft geklikt op een link in de mail. 

Onze visie

Wij kijken naar e-mailmarketing als een van de beste manieren om je boodschap over te brengen bij de doelgroep. De klant heeft namelijk al toestemming verleend om mails te ontvangen dus er is al een lichte vorm van interesse op dat moment bij alle personen die een mail ontvangen.

Tips van onze experts

  • Plaats een duidelijke call to action;
  • Houdt er rekening mee dat de mail op verschillende apparaten wordt geopend zoals smartphone en laptop;
  • Maak een template die vaker gebruikt kan worden.

Facebook

Definitie

Facebook is een social media platform waarop mensen foto’s en video’s kunnen delen met andere gebruikers. Facebook is samen met Instagram onderdeel van Meta. 

Onze visie

Zelf zijn wij actief op Facebook en ook ondersteunen we klanten met het maken, analyseren en inplannen van content. Ook adverteren wij via Facebook voor onze klanten.

Tips van onze experts

  • Post regelmatig content op je account;
  • Gebruik de juiste hastags;
  • Laat de branding van je organisatie duidelijk naar voren komen;

Google Analytics

Definitie

Google Analytics is een gratis software van Google die het mogelijk maakt om gedetailleerde inzichten te verkrijgen over jouw website bezoekers. Het doel van Google Analytics is om een duidelijk beeld te geven over bijvoorbeeld de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergave. 

Onze visie

Met Google Analytics kunnen wij overzichtelijk statistieken in kaart brengen over de website bezoekers van onze klanten. Door deze inzichten kunnen wij inspelen op de wensen en behoeften van de klanten en het gewenste resultaat behalen. 

Tips van onze experts

  • Verdiep je minimaal wekelijks één keer in in alle gegevens uit Google Analytics. Dit zorgt ervoor dat je up to date blijft over de en hier goed op in kan spelen;
  • Kijk verder dan alleen het aantal sessies die op je site hebben plaatsgevonden. Er is erg veel informatie uit Analytics te halen en sessies is hier niet alleen de belangrijkste. Denk aan: sessieduur, bouncerate, etc.

Instagram

Definitie

Instagram is een social media platform waarop mensen foto’s en video’s kunnen delen met andere gebruikers. Instagram is samen met Facebook onderdeel van Meta. Ook blijft Instagram inspelen op de huidige trends. Zo komt Instagram steeds met nieuwe features die voor veel gebruikers erg aantrekkelijk zijn.

Onze visie

Zelf zijn wij actief op Instagram en ook ondersteunen we klanten met het maken, analyseren en inplannen van content. Ook adverteren wij op Instagram voor onze klanten.

Tips van onze experts

  • Post regelmatig content op je account;
  • Gebruik de juiste hastags;
  • Laat de branding van je organisatie duidelijk naar voren komen;

Instructievideo

Definitie

Een instructievideo is een vorm van content, waarbij het doel is om iets duidelijk te krijgen bij het publiek. Het is dus eigenlijk een visuele handleiding. Een instructievideo kan over van alles gaan zoals een product, een dienst, of een vaardigheid. 

Onze visie

ByTomorrow biedt de mogelijkheid om een instructievideo te bedenken, produceren en promoten voor klanten. Hierin werken we nauw samen met de klant om het gewenste eindresultaat neer te zetten. 

Tips van onze experts

  • Geef een korte preview;
  • Kort maar krachtig;
  • Pakkende titel / thumbnail;
  • Schrijf altijd een script.

LinkedIn

Definitie

LinkedIn is het grootste zakelijke social media platform. LinkedIn is vooral gericht op professionals. Je kan je portfolio delen, netwerken met anderen, oproepen plaatsen, etc.

Onze visie

Voor zowel individuen als organisaties is LinkedIn de ideale manier om connecties op te bouwen. Zelf maken wij ook gebruik van Linkedin en ondersteunen wij onze klanten op LinkedIn. Dit doen wij door de content te maken, analyseren en inplannen.

Tips van onze experts

  • Laat de branding van je organisatie goed terugkomen op je bedrijfspagina;
  • Post regelmatig content;
  • Wissel af met content.

Positionering

Definitie

Positionering is hetgeen wat een organisatie uitstraalt naar de buitenwereld. Het is het beeld wat de consumenten hebben bij de organisatie. Door jezelf goed te positioneren kan je als organisatie jezelf onderscheiden ten opzichte van andere organisaties in dezelfde branche. 

Onze visie

Wij ondersteunen verschillende klanten op het gebied van positionering. Zo houden wij eens in de zoveel tijd een positioneringssessie met bepaalde klanten en daar gaan we dieper in op de positionering van de organisatie. Wat moet er gedaan worden om het te verbeteren? Wie gaat dat doen? En wat is de urgentie ervan?

Tips van onze experts

  • Zorg dat je de markt van je organisatie goed in beeld hebt;
  • Zorg dat je een goed beeld hebt van je doelgroep;
  • Breng een customer journey in kaart en speel daar op in.

SEA

Definitie

SEA is een afkorting die staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Het is het betaald adverteren in een zoekmachine zoals Google om hoger in de zoekresultaten te komen bij de doelgroep.

Onze visie

Wij ondersteunen onze klanten met het opstellen van advertenties in Google. Het is gemakkelijk om de resultaten te meten en die worden ook door ons bijgehouden waar je als bedrijf goede inzichten hebt over het nut van de advertenties. 

Tips van onze experts

  • Gebruik de juiste zoekwoorden;
  • Gebruik een aantrekkelijke call-to-action; 
  • Test met verschillende soorten teksten.

SEO

Definitie

SEO is een afkorting van Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Het doel van SEO is om organisch hoger in de zoekmachines te komen. Er spelen een heleboel factoren mee of je bedrijf snel in de zoekbalken naar voren komt. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar de bounce rate, structuur en informatie die op de website vermeldt word. 

Onze visie

SEO is erg van belang, omdat over het algemeen het meest wordt gezocht in de zoekbalken. Als je gauw naar voren komt in de zoekbalken zal de doelgroep eerder jouw bedrijf zien. Wij ondersteunen klanten waar nodig op het gebied van SEO. Dit kan gaan van Youtube beschrijvingen tot blogs op een website.

Tips van onze experts

  • Zorg dat je site mobielvriendelijk is;
  • Krachtige header/paginatitel per pagina;
  • Denk goed na over welke trefwoorden je veel wil inzetten op je site. Waar zoekt jouw doelgroep het eerst op?

Slack

Definitie

Slack is een communicatietool die als applicatie op je laptop, pc of smartphone geïnstalleerd kan worden. De app biedt de mogelijkheid om te chatten met individuen of in groepsverband. 

Onze visie

Wij communiceren in ons team dagelijks met Slack. Ook gebruiken we het om te communiceren met onze klanten d.m.v. channels aan te maken met contactpersonen. 

Tips van onze experts

  • Maak verschillende channels aan per afdeling, klant, etc;
  • Geef elk van je channels een thema zodat het gemakkelijk te onderscheiden is;
  • Gebruik de chat met jezelf om belangrijke teksten/afbeeldingen op te slaan.

Trello

Definitie

Trello is een tool waarmee je eenvoudig projecten en taken kan beheren. Trello is een goed overzicht van alle projecten en taken die je zelf in kan delen. Het is een soort prikbord waarop meerdere mensen overzichtelijk zijn/haar taken kunnen neerzetten, zodat iedereen dit kan zien. 

Onze visie

Zelf werken wij dagelijks met Trello. Zo hebben wij per klant een eigen Trello bord zodat we met het hele team gemakkelijk kunnen zien waar we mee bezig zijn en wie daar mee bezig is. Wekelijks hebben we met ons team een meeting en doorlopen we alles wat we in Trello hebben staan en werken dit gezamenlijk bij. 

Tips van onze experts

  • Categoriseer alle kaarten die je toevoegt d.m.v. labels;
  • Gebruik de Kalender-Power-Up voor een bijvoorbeeld een contentplanning. Dit zorgt ervoor dat het gehele team een duidelijk overzicht heeft van de content die geplaatst zal worden.